Sila kongsikan/ share:

Jawatan Kosong Part-Time / Full-Time Jobdirumah

Seiring trend terkini, banyak individu / syarikat yang mula memanfaatkan kemudahan perniagaan atas talian/ online. Disebabkan persekitaran perniagaan yang 100% maya/ tiada pejabat (office) fizikal, permintaan terhadap pekerja bebas tidak mengira tempat turut meningkat dengan banyak.

Skop Kerja Sasaran Jobdirumah
Antara bidang tugas yang bakal diketengahkan kepada ahli Jobdirumah termasuklah: memasukkan data (data entry), jurutaip (words typing), penterjemah (translator), membetulkan ayat (proof reading), kajian web (web research), pembantu maya (virtual assistant), tinjauan pasaran (market survey), penulis iklan (copywriter), jurutaip iklan (copy-typing), menyalin (transcription), penulis (content writer) etc.

Saya sangat puas hati dengan peluang kerja ditawarkan. Boleh dibuat di rumah. Terutama job administrative dan data entry. Terima kasih Jobdirumah kerana membuka mata saya merebut peluang yang ada.

Sekali lagi Terima Kasih JDR.

Siti Rohani, K. Kinabalu, Peniaga 1whp.
January 23, 2015

Contoh Pekerjaan Melalui Jobdirumah
Untuk lebih mudah, berikut antara contoh / list kerja yang boleh dilakukan oleh ahli-ahli Jobdirumah. Maklumat kekosongan kerja baru part-time / full-time disediakan melalui Jobdirumah dikemaskini hampir setiap minit mengikut permintaan terbaru syarikat-syarikat global yang sah.

contoh kerja ditawarkan Jobdirumah

Hai saya baru shj mendaftar sebagai ahli Jobdirumah, saya berazam untuk bersungguh-sungguh. Sekarang pun dah mula menerima tawaran kerja freelance

Zura, Johor Bahru, Suri rumah.
July 10, 2013


Kerja bebas (freelance) Jobdirumah ditawarkan, ada yang serendah USD30 hingga USD1000 hingga ke ribuan Dolar Amerika (USD) bergantung pada bidang kerja, kepentingan atau tahap kesukaran yang dipinta majikan/ syarikat. Mengikut kiraan Ringgit Malaysia (MYR), ahli Jobdirumah untung sekurang-kurangnya minimum RM darab tiga hingga darab empat (x3.5-x4.3) kerana dibayar dalam USD.

Jobdirumah memberi jaminan kerja ditawarkan adalah sah di sisi undang-undang Malaysia dan antarabangsa. Jadi ahli Jobdirumah tidak perlu risau tentang status kerja yang ingin dipohon. Jobdirumah tidak memaparkan sebarang kerja berkaitan skim cepat kaya, jual beli matawang (forex) mahupun promosi berbilang tingkat (MLM).