Sila kongsikan/ share:

Jobdirumah Info / Review

Info Ringkas Jobdirumah
Jobdirumah memberi peluang kepada semua untuk dapat job / bekerja dari keselesaan rumah (work from home) secara sambilan atau sepenuh masa / pekerja bebas (freelancer) .

Jobdirumah memberi keistimewaan ahli berdaftar untuk menerima gaji sangat tinggi dengan bos / syarikat antarabangsa. Sebagai pekerja bebas, ahli jobdirumah boleh kerja dengan jadual sendiri, bila-bila masa, dari rumah kediaman sendiri. Jobdirumah akan mengajar ahlinya untuk mendapatkan kerja (work from home) dari hanya sumber-sumber sah.

Mulanya saya tak percaya. Takut melayang RM50 kalau kena tipu kan.. tapi.. sekarang saya dah kumpul lebih RM1200 sebulan dengan kerja sambilan sahaja. Sekarang dah 6 bulan saya kerja sambilan. Sangat happy.

Jamie , Muar, Procurement officer.
October 11, 2014


Bidang Tugas Ahli Jobdirumah
Antara kerja yang dilakukan ahli jobdirumah adalah mengumpul maklumat (data gathering) dari internet, key-in data (data-entry) ke dalam sistem yang disediakan majikan, membuat kajian terhadap data (data research), menyediakan laporan (report writing), dan pelbagai kerja-kerja am (office work) yang sesuai dilakukan dari rumah secara freelance.

Untuk kelancaran kerja, Jobdirumah memberi syarat minimum (tidak wajib) seperti pandai membaca, menulis, dan faham bahasa Inggeris mudah. Ahli Jobdirumah juga semestinya perlu ada akses internet, komputer sendiri dan boleh menggunakan komputer dan melayari internet dengan baik.

Kerja yang ditawarkan melalui hebahan Jobdirumah, tidak dikawal sesiapa, jadi freelancer haruslah mampu berdikari / bekerja sendiri tanpa pengawasan, mampu memahami arahan terhadap tugasan, bersedia untuk bekerja keras, bermotivasi dan tidak takut terhadap perkara baru. Semuanya berkisar tentang disiplin, untuk ahli Jobdirumah memohon, menerima dan menyiapkan kerja, dan menerima bayaran upah tanpa disuruh sesiapa.

Mula mendaftar sebagai ahli pada Ahad 13 Julai 2014. Sekarang saya sedang menyiapkan dua projek dari syarikat berbeza.

Terima Kasih Jobdirumah / JDR.

Muhammad Akhyar, Jerantut, Pelajar.
July 19, 2014


Jobdirumah Fleksibel / Work From Home
Kerja ditawarkan melalui Jobdirumah bersifat bebas (freelance), langsung tidak perlu masuk pejabat atau ikut waktu pejabat. Jadi, pekerjaan yang dilakukan di rumah memerlukan seseorang yang fleksibel dari segi waktu, dan kehendak pekerjaan.

Kerja-kerja yang ditawarkan 100% terbuka kepada sesiapa sahaja termasuk suri rumah, pelajar, pesara, pencari kerja tambahan etc yang boleh menerima bayaran melalui mana-mana akaun bank di Malaysia (majikan tempatan) atau Paypal (majikan antarabangsa).

Peluang menambah pendapatan di masa lapang, tanpa ganggu tugas harian. Jika rajin pasti berjaya. Terpulang bagi pengguna samada ingin menerima cabaran ini memperbaiki taraf hidup.

Tepuk dada tanya selera. TQ.

Norwan Chik, Business owner.
January 6, 2014


Tempat / Waktu Kerja Jobdirumah
Disebabkan Jobdirumah memberi kerja dari syarikat global kepada pekerja bebas, ahli Jobdirumah boleh buat kerja melalui laptop / komputer sendiri di mana-mana saja, samada dari keselesaan rumah sendiri, cybercafe, Starbucks, McD, kopitiam 24jam yang ada akses internet.

Tawaran kerja adalah global dari seluruh dunia, jadi ahli Jobdirumah boleh memilih kerja mengikut kesesuaian sendiri; pagi, petang, malam, awal pagi, terpulang.